Cs:go

Påmelding

Counter Strike: Global Offensive(CS:GO) turneringen spilles over 2 dager, torsdag og fredag kl 20:00. Kvalifiseringsrunder spilles en dag, men finaler spilles fredagskveld. Les mer om tider på programsiden. Hvert lag stiller med 5 spillere, snakk med Compo:desk dersom en mangler lag. Vi setter gjerne sammen et lag med flere deltagere i samme tilfelle. Påmelding skjer ved Compo:desk. Ved å melde seg på en turnering bekrefter man å ha lest og godkjent reglene. 

På grunn av nedskalering av LANmine 31 blir det ingen pengegevinst denne gangen, det blir fortsatt meget bra premier, men vi sparer på kruttet igjen til vinterferien 2021!

Counter Strike (CS) så først sine dager rundt tusenårsskiftet og har klart å holde koken helt frem til i dag. Nå er spillet blant annet populært på spillturneringer og innen e-sport. Selv om CS har kommet i nye utgivelser og med oppdatert grafikk, er den gode gamle kjernen fortsatt der.

Grunnideen er at man deltar på ett av to lag. Terroristene på på den ene siden, skal som oftest vokte gisler, eller bombe et gitt mål. Antiterroristene derimot, skal redde gisler, eller hindre terroristene fra å detonere eksplosivene. Det laget som har spillere igjen ved rundens slutt, eller som når gruppens oppdrag, vinner, og hvis man blir drept må man vente helt til runden er ferdig før man kan begynne å spille igjen.

CS:GO byr på taktisk action, lagarbeid og enkel, men nydelig gameplay. Spillet var en suksess i sine glansdager, og spillet har fortsatt god underholdningsverdi for hobbyspillere, og er en arena for e-sportutvøvere.

System: PC

Premier

1.plass: Logitech Spectrum G933 headset + Billett til LANmine 32 i 2021

2.plass: Svive Triton red keyboard

3.plass: Svive Titan X pro datamus

Regler

1. Innledende

1.1 Generelt
Alle kamper spilles som best av en (Bo1) med unntak av grand finalen som spilles som best av tre (Bo3).
Vinneren av en kamp blir kåret etter et av kriteriene nedenfor er oppfylt.
                 -Et lag vinner 16 runder
                 -Et lag gir seg eller trekker seg
                 -Ved “draw” vil det bli kåret en vinner gjennom “overtime”

Nå alle kamper er over regnes serien som ferdigspilt og turneringen fortsetter til neste serie.

2. Kampforberedelser

2.1 Før kamp
Alle lag plikter til å møte opp med alle spillere til god tid slik at det ikke blir unødvendige forsinkelser.

Skulle det oppstå tekniske problemer under kampen for spiller eller lag skal admin for turneringen kontaktes snarest.
Admin kan velge å utsette en kamp om dette er nødvendig etter å ha fått en gyldig grunn.


2.2 Oppvarming, tidsbestemmelser og annet
Det forventes at alle spillere er klare 10 minutter før kampstart.
Oppvarming kan foregå frem til 10 minutter før kampstart
Lag skal senest 10 minutter før kampstart bekrefte ovenfor admin at de er klare.

Laget som har kjempet seg gjennom alle kamper og kommer fra winner bracket har map advantage i grand finalen over loser bracket.

Det er kun lagkaptein som skal benytte seg av in game chatten ved nødvendige tilfeller.

“Toxic” oppførsel vil bli slått ned på og kan føre til diskvalifisering hvis admin føler dette er nødvendig.

3. Klar til kamp

3.1 Klientinnstillinger
All bruk av scripts er forbudt med unntak av buy, toggle, demo og jumpthrow scripts.

Kommandoer, parametere som ikke er tillat:
           mat_hdr_enabled
           +mat_hdr_enabled 0/1
           +mat_hdr_level 0/1/2

Alle overlays er forbudt ingame med unntak av:
           cl_showpos 1
           cl_showfps 1
           net_graph 0/1


3.2 Tjenerinnstillinger
1. Ingen spilltjenertillegg er tillatt med mindre annet er spesifisert i punktene under.
2. Spilltjeneren må ha VAC installert og aktivert.
3. eBot er tillatt.
4. sv_pure skal være satt til «1» i alle kamper, dette er ufravikelig og obligatorisk.
5. Begge lag er ansvarlig for å kontrollere spilltjener-innstillingene. Ved påbegynt spill regnes innstillingene som godtatt av begge lag, og vil ikke gi rett til klageadgang etter kampen.

3.3 Kampformat
1. I turneringspill vil kampformatet bestå av et oddetall perioder som spilles til et lag har oppnådd majoritet i antall kamper. Antallet kan variere for den enkelte turnering, samt spesifikke runder i turnering, men kan for eksempel være best av 1, best av 3, eller best av 5 osv.
2. Hvis ikke annet er kommunisert, benytter ESLG Valve's Active Duty maps.

3.4 Oppsett og start
1. Alle 10 spillere skal være klare inne på serveren før kampen starter. Her følges tidsfristene som er satt.
2. Alle spillere skal ta opptak av alle kampene fra sitt eget perspektiv i tilfelle dette blir nødvendig å se på ved en senere anledning.

3.5 Sidevalg og KNEIVrunde
1. Valg av side blir avgjort ved en knivrunde. Laget som vinner knivrunden bestemmer hvilken side laget skal starte på.

3.6 Feil ved spilltjener
1. Om det skulle oppstå en feil ved spilltjeneren som er til hinder for at kampen kan fortsette, og dette finner sted før det har blitt fullført tre runder skal hele kampen restartes. Om det oppstår en feil etter tre runder er omme skal admin kontaktes av lagkapteinene.

3.7 Frakobling av spiller
1. En kamp kan kun restartes dersom en spiller blir frakoblet før det første “kill” i den første runden av kampen. Etter dette skal kampen pauses ved rundeslutt. Lagene skal vente minst 15 minutter før kampen kan bli gjenopptatt. Om en spiller ikke får koblet til må laget erstatte spilleren eller velge å spille med 4 spillere.

3.8 Spillerbytte
1. Spillerbytte kan foregå gjennom hele kampen så lenge innbytter er deltaker på arrangementet. Pausefunksjonen (freezetime) kan benyttes når dette skal gjøres så fremt at motstanderlaget har blitt informert om dette.. Pausen skal ikke overstige 5 minutter. 


3.9 Pausefunksjon/Freezetime
1. Ved pause må laget som ber om det ha en gyldig grunn. Om det ikke finnes en gyldig grunn kan kampen startes igjen. Om et lag ber om pause uten gyldig grunn straffes det med en advarsel.
                  a. Spillere og lag kan be om å pause kampen der problemer oppstår som gjør det umulig for lag eller spiller å fortsette kampen. Dersom problemet er lokalt hos en spiller og ikke lar seg løses innen rimelig tid, må laget finne en innbytter eller fortsette kampen uten å få løst problemet.
                  b. Lagene har lov til å be om en taktisk pause per “map”. Pausens varighet skal ikke overstige 60 sekunder.

3.10 Overtime
1. Overtime spilles med maks 3 runder
Innstillinger for overtime er som følger:
                 -mp_maxrounds 6
                 -mp_startmoney 10000

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram